ESG to nie tylko środowisko [KOMENTARZ]
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i stawiają coraz konkretniejsze oczekiwania wobec firm. – Są jednak badania, które pokazują, że rzeczywiście, na poziomie deklaracji jesteśmy świetni, ale niewielki procent konsumentów wdraża w życie swoje deklaracje – mówiła Agnieszka Oleksyn Wajda z Uczelni Łazarskiego, w rozmowie przeprowadzonej za kulisami Kongresu Biznes-Polska-Świat.
Jak zauważyła, biznes powinien stworzyć taką ofertę, która odpowie na oczekiwania konsumentów. Zwróciła uwagę na zmiany, jakie zaplanowała Unia Europejska. – Wprowadzone mają być paszporty produktów. To będzie baza informacji, gdzie my, jako konsumenci będziemy mogli dowiedzieć się, kto wytworzył dany produkt, gdzie i jaką drogę przebył – wymieniała.
Przypomniała o konieczności raportowania ESG. – Musimy pamiętać, że to są trzy komponenty: środowisko, kwestie społeczne oraz sposób zarządzania. Trzy komponenty muszą iść ręka w rękę, by można było mówić o danym przedsiębiorstwie, że jest zrównoważone – dodawała.