Zielona kierunek wyznacza transformację w odpowiedzialnym działaniu biznesu [komentarz]
Przez ostatnie lata obserwujemy postępy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, ale eksperci podkreślają, że jeszcze wiele w zmianie świadomości firm jest do zrobienia. Początkowe próby wprowadzenia CSR w dużych korporacjach często spotykały się z brakiem zrozumienia i wsparcia. Dziś, międzynarodowe firmy posiadają dedykowane stanowiska, takie jak dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju czy szef ds. różnorodności i integracji, co świadczy o zmieniającej się mentalności korporacyjnej. Rozmawialiśmy o tym z jednym z gości specjalnych Kongresu, którym była Nezha Alaoui, CEO Women Choice, innowatorka społeczna, autorka i influencerka.
Choć wiele firm zaczyna dostrzegać wartość i konieczność działań w ramach CSR i ESG, nadal, co podkreślała Nezha Alaoui, istnieje potrzeba większego zaangażowania i konkretnej realizacji tych idei. Zielona transformacja w biznesie to nie tylko trend, ale i konieczność związana z unijnymi przepisami.
Agenda 2030 ONZ, z 17 celami zrównoważonego rozwoju, staje się zdaniem ekspertki coraz bardziej widoczna w strategiach korporacyjnych. Firmy są coraz bardziej świadome, że ich działania mogą przyczynić się do rozwiązywania globalnych problemów, takich jak nierówności społeczne, ubóstwo czy kwestie środowiskowe.